יום שישי, 8 במרץ 2019

סטודנטית במטרופולין עם התחבורה הגרועה בעולם

אין לי רישיון, אך זה לא גורם לי יותר רחמים עצמיים כי גם חברי לספסל הלימודים שמחזיקים את רישיון הנהיגה הנכסף, סובלים מפקקים, מחסור בחניה, אגרת רישוי גבוה, פקחים ועוד צרות לדרך. מטרופולין גוש דן הוא מטרופולין עמוס, עמוס מאוד במכוניות, באנשים, במרכזי מסחר ואזורי תעשייה. ובמטרופולין כזה - יש צורך בתחבורה ציבורית מהירה ויעילה, שתניע מליון אנשים ממקום למקום בזמן סביר שלא עולה על חצי שעה נסיעה. אחרת, אנשים רבים יבחרו לנסוע ברכב פרטי מה שמגביר את הפקקים וגם את זיהום האוויר בנוסף. בהמון ערים מרכזיות ברחבי העולם, ישנם אזורים שאסור להיכנס אליהם עם רכב. ערים אלו מעבירות אנשים ממקום למקום ברשת תחבורה המבוססת על אוטובוסים, קווי מטרו וקווי רכבת תחתית מסודרים שחלקם נבנו לפני למעלה ממאה שנים.

אני לא יודעת אם בלונדון יש יותר סרטים או טלוויזיה נהדרת, אבל בלונדון אנשים בטוח יותר שמחים כי יש רשת של קווים שמאפשרת להם להגיע בקלות וביעילות ממקום למקום כך שהיאוש אולי נעשה יותר נוח. ומה באשר ליאוש שלי? אני צריכה לעלות בכל יום כמעט על אוטובוסים ישנים, עם מסלולים ארוכים, בעיר פקוקה לחלוטין ולנסוע למעלה משעה נסיעה של לא יותר מעשרה קילומטרים. התדירות של האוטובוסים בשעות העומס לא מספיקה להכיל את כל האנשים והקווים מועטים. במידה ויהיה תגבור ויתווספו קווים חדשים בעלי מסלול קצר יותר, יכול להיות שהדבר ישפר את המצב לפחות לבנתיים. באשר לעומס בכבישים, ברגע שנהגים יראו שיש להם תחלופה ראויה הם יעזבו את הרכב ויעלו על הרכבת או על האוטובוס.
רכבת ישראל- הרכבת עם הכי הרבה מחדלים. בכל שבוע מתפרסמים כתבות על תקלות שונות, עיכובים בזמנים, רכבות שמתבטלות, תחנות שמושבתות (כך למשל רכבת ראשון לציון ה"ראשונים" שאמורה לספק פתרון מהיר ויעיל ללמעלה מ30,000 תושבי מרכז העיר). אז גם הרכבת, התחלופה הכי "שפויה" עושה אין ספור בעיות. נשארנו רק עם התוכנית המתממשת להקמת הרכבת הקלה במטרופולין גוש-דן שיצאה לדרך 50 שנה מאוחר מידי.

אני שואלת את עצמי למה לקח לממשלת ישראל 50 שנה להתחיל בכלל להשקיע תשתיות בלספק מערכת תחבורה יעילה והוגנת, שתספק חלופה שפויה למצב קיום - תמנע פקקים, תמתן את זיהום האוויר, תוביל לירידה במספר תאונות הדרכים ולתחרות רבה יותר בין חברות הדלק. אני רוצה להאמין שלא נשענו על הייאוש שלנו כדי לקבל מיסוי על אגרת רישוי. כדי לממן את חברות הדלק. אני רוצה להאמין שפשוט לא היה את האומץ, המדינה לא חשבה שהיא יכולה להרים כזה פרויקט. מה שכן, אני מצפה שיצא לפועל ויקל קצת על ההגעה שלי, של כולנו - למקומות העבודה והלימודים בדרך פשוטה יותר.
מקווה שנשוחח בקרוב על קרון ברכבת התחתית, שתבוא כל שתי דקות, ולפני שנספיק להחליף שני משפטים כבר נגיע למקום חפצנו בשלום עם חיוך על הפנים :)

ירדן אלוני בלום
שורדת האוטובוסים

https://www.youtube.com/watch?v=-sdE7mV_ZOo






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ממן 15 ואחרון חביב, ניתוח תנועות בגוגל אנליטיקס

סעיף א' - צילום מסך של הגדרת תחום התאריכים לניתוח למחצית הראשונה של 2017  סעיף ב' - ניתוח התנועה של כמות המבקרים שהגיעו לאתר ד...